Friday, October 23, 2009

Arsenal lawan West Ham

Pergh!!! Agak lama aku tak update blog ni. Bukan sebab aku sibuk berkempen di Bagan Pinang ataupun sibuk berpolitik, tapi sibuk dengan kerja dan aktiviti di blog aku yang 1 lagi tu. Tak pa la. Kali ni team kita akan berdepan dengan team yang tengah penat nak bernafas dalam liga. West Ham! Tean Gianfranco Zola ni nampaknya sedang bergelut dan berebut-rebut nak duduk di bawah liga. Ini amat merbahaya kepada Arsenal. Team macam ni akan main "all-out" untuk mengelakkan diri daripada berada di bawah.

Sekiranya Arsenal bermain sambil lewa sama macam main deng AZ Alkmaar, alamat peluang nak menang sedikit ada susahlah. Di tambah pulak dengan adanya pemain pilihan Mr. Wenger iaitu Diaby, pastilah kita akan sakit hati tengok corak permainan dia yang akan membuat hantaran-hantaran cantik kepada pihak lawan. Walaupun aku meletakkan Diaby akan bermain, tapi aku sebenarnya mengharapkan Rosicky yang akan main. Dia lebih rajin dan kreatif. Tak macam Diaby, dia rajin bagi bola kat team lawan dan kreatif menjaringkan gol sendiri.

Selepas Arsenal di'basuh' oleh Mr Wenger setelah seri yang memeritkan dengan AZ Alkmaar, Arsenal pasti tak maahu kalah dalam perlawanan ini. Walaupun bermain di tempat lawan, aku dapat merasakan kemenangan akan berpihak kepada kita. Cuma aku harap sangat, team kita tak main-main bila mendahului pasukan lawan. Apa yang Arsenal perlu lakukan ialah, score dan terus score.
Kali ini aku menjangkakan Arsenal akan menang 3-1. Mungkin kita akan bolos 1 gol disebabkan team lawan bermain ditempat sendiri.

Sambil itu, aku harap sangat Liverpool dapat mengalahkan MUnafik FC. Bila MUnafik FC kalah, point kita dengan dia semakin hampir. Blackburn jugak patut mengalahkan Chelsea dan peluang kita berada di atas akan jadi lebih cerah!!! Go! Gunners!!!

Arsenal 3 West Ham 1


No comments:

Post a Comment

 
Arsenal Dihatiku - © 2007 Template feito por Templates para Você