Sunday, September 27, 2009

Menang 1-0 je, kenapa?


Penat aku tunggu game semalam. Minat punya pasal tunggu jugaklah. Semangat ni. Tengok barisan kesebelasan aku dah cuak. Ada pulak nama Diaby. Memang berpeluh game ni. Aku dok agak Rosicky ada dalam kesebelasan utama. Sekali Diaby...la.

Dah setengah jam main, aku tengok Arsenal main 10 orang. Aku rasa Diaby macam pakai jesri Fulham ataupun dia tidor je kat padang tu. Tak membantu team langsung. Orang lain dok bekerja keras nak cari gol, Diaby ni bertenaaaaaaaaaaang je. Aku ulang bertenaaaaaaaaang je dia. Macam tak ada masalah. Aku rasa kalau Arsenal kalah malam tu, dialah yang bawak onar tu.



Masuk 2nd half, aku tengok Diaby masih ada. Mr Wenger sayang betul dengan dia ni. Ada ciri2 menantu yang baik agaknya. Diaby ni patut masuk kem Carling Cup dulu, baru boleh main kat Premiere ni. Pada akulah, dia tak sesuai main untuk game yang tertekan macam ni. Bila dia main game yang tertekan macam ni, aku lagi tertekan kat rumah ni. Diaby boleh main, bila Arsenal sedang mendahului pihak lawan, baru dia bagus. Aku harap Diaby ni main lebih keras sikit dan bertenang. Passing tu kena bagus. Ingat balik Viera main macamana. Team lain memang cuaklah kalau Viera main. Diaby kena ikut macam tu la.


Alex Song juga banyak buat silap yang boleh buat darah aku naik. Bila RVP score, sejuk sikit hati tu. Ingat ada tambahan gol, tapi tak ada. Aku dok harap Diaby keluar, Rosicky masuk. Betul Rosicky masuk, tapi bukan Diaby yang keluar tapi Arshavin. Apapun menang 1 gol tu dah cukup baik untuk permainan yang tak seberapa baik dari Arsenal. Tak salah kalau aku kata, keeper kita Vito Mannone adalah pemain terbaik. Fulham memang tak bernasib baik itu je.

No comments:

Post a Comment

 
Arsenal Dihatiku - © 2007 Template feito por Templates para Você